Gravity

Gravity brengt de traditionele speelpark-ervaring naar nieuwe hoogten. Klanten genieten er van een sky-high avontuur. Zweven door de lucht op de “Eagles Claw”of wagen zich in de ondergrondse wereld van Raptor Attack. Sinds de oprichting in 2014 groeide Gravity in korte tijd uit tot marktleider in het Verenigd Koninkrijk en stond zij in 2019 op plaats 60 van de snelst groeiende private ondernemingen.

Inmiddels verwelkomde Gravity meer dan 3 miljoen bezoekers op haar locaties.  De parken van Gravity onderscheiden zich door haar fraaie design en de variëteit aan activiteiten in combinatie met een uitgekiend horeca aanbod. De EBITDA van een vestiging bedraagt 20%!

Gravity is zeer gecommitteerd aan de ondersteuning van haar franchisenemers en zet al haar kennis en ervaring in om deze zo succesvol als mogelijk te laten zijn. Gravity is ook toegewijd om de verdere ontwikkeling van het franchise netwerk, waar mogelijk, te ondersteunen met een co-investering van maximaal € 1,5 miljoen in nieuwe franchise gebieden.

Het resultaat? Een robuust, succesvol en bewezen bedrijfsmodel dat in 2019 een nieuwe fase van groei en uitbreiding is begonnen via het franchise model, waarbij de eerste master franchisenemer investeerde in tien parken.

Branche- & investeringsinformatie

logo-new-square-transparent
Herkomst: Verenigd Koninkrijk
Branche: Leisure
Type franchise: Single Unit Franchise
Totaal vestigingen: 11 (juni ’20)
Vestigingen in NL: 0
Investering voor één vestiging ± € 2000.000,- tot  € 3.500.000, –
Entree fee & opstartkosten € 56.000
Looptijd van overeenkomst  Tien (10) jaar
Minimaal benodigd eigen vermogen € 400.000, –
Royalties (franchise- of service fee) 7% van de (netto) omzet
Marketingbijdrage 1.0% van de (netto) omzet
Inkoop Lokaal
Ondersteuning Training & eerstelijns business advies
Benodigde vierkante meters ± 1.000 tot 5.000 vierkante meter

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Related Projects